Közlemények

Változások a hulladékszállításnál

 

Tájékoztató a hulladékszállítás területén történt változásokról

 

Településünkön 2025. évben is a SIÓKOM Nonprofit Kft. maradt a régiókoordinátori közreműködő, a hulladékszállítási feladatokat továbbra is a Kft. látja el.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (továbbiakban: MOHU) döntései illetve a közzétett ÁSZF-je értelmében az alábbi változások kerülnek bevezetésre a 2025. évben, amelyről a SIÓKOM Kft. a napokban értesítette Önkormányzatunkat.

Üveghulladék gyűjtése

Az üveghulladék házhoz menő gyűjtése 2025. január 1-től megszűnt, a továbbiakban központi gyűjtőhelyeken helyezhető csak el az üveghulladék.

A gyűjtőpontok kialakítása településükön a Társaság feladata, mellyel kapcsolatban az egyeztetés megkezdődött.  Várhatóan 2 db gyűjtőpont kerül kialakításra közterületen. A közszolgáltatás folyamatos teljesítése érdekében még január hónapban döntés születik a gyűjtőpontok kihelyezésének helyéről.  

Szelektív hulladékok gyűjtése

A szelektív hulladék esetében osztott kék (papír hulladék) illetve a sárga (műanyag, alumínium, fém hulladék) zsákok osztása 2025. január l. napjától megszűnt.

A MOHU a hulladékszállítási szerződéssel rendelkező ügyfelei részére térítésmentes használatra biztosít szabványos 240 literes szelektív hulladékgyűjtő edényt a szelektív hulladék ingatlanon történő gyűjtéséhez. A szelektív-hulladékgyűjtési rendszer — a gyűjtőedények kivételével – nem változik.

A SIÓKOM Kft. a gyűjtőedények kiosztásának lebonyolításában az Önkormányzat segítségét kérte. Rövidesen tájékoztatjuk a lakosságot, hogy a településen, mikor és hol tudjuk a kukaedényeket kiosztani.

A SIÓKOM Kft. a kuka átvételéig, – az átmeneti időszakban, a járatnapon bármilyen átlátszó / nem feltétlenül színtelen, de átlátszó, hogy a tartalma látható legyen, – jelöletlen zsákban kihelyezett szelektív hulladékot továbbra is elszállítja, amennyiben az csak és kizárólag szelektív hulladékot tartalmaz. Természetesen a megmaradt kék és sárga zsákok is felhasználhatóak.

A 2025. évi gyűjtési naptárakat (MOHU utasítására egységesített forma) és edénymatricákat a MOHU fogja kiküldeni az ingatlanhasználók részére a 2024. IV. negyedéves számlákkal együtt, várhatóan 2025. január hónapban. Természetesen a SIÓKOM Nonprofit Kft. honlapjára (www.siokom.hu) már december hónap végén felkerültek a következő évi gyűjtési naptárak, így ott is meg tudják nézni a járatnapokat.

 

 

Zamárdi Város Önkormányzata
Polgármesteri Hivatal

Cím:
8621 Zamárdi Szabadság tér 4.

Ügyfélfogadási rend:
Hétfő: 8:00-12:00
Szerda: 8:00-16:00
Péntek: 8:00-12:00

+36 84 348 400

+36 84 348 711

+36 84 349 137 (fax)

titkarsag@zamardi.hu

Polgármesteri Hivatal elérhetőségei ügyrendek szerint.

Az alábbi elérhetőségeken van lehetőség általános információ kérésre.

Adóbehajtáshoz kapcsolódó ügyek:
zamardi.adobehajtas@t-online.hu

Beruházás, városüzemeltetés:
zamardi.muszak@t-online.hu

Építésügyek:
zamardi.epitesugyek@t-online.hu

Építményadó:
zamardi.epitmenyado@t-online.hu

Idegenforgalmi adó:
zamardi.idegenforgalmiado@t-online.hu

Iparűzési és telek adó:
zamardi.iparuzesiado@t-online.hu

Kereskedelmi és szálláshely ügyek:
zamardi.igazgatas@t-online.hu

Közterület foglalással kapcsolatos ügyek:
zamardi.kozterulet@t-online.hu

Hagyatékkal kapcsolatos ügyek:
zamardi.nepesseg@t-online.hu

Szociális ügyek:
zamardi.szocialis@t-online.hu