Közlemények

Balatoni lejárókkal kapcsolatos tájékoztató

Tájékoztatás

 

Ezúton tájékoztatjuk a kedves lakosságot – állandó lakosokat és nyaralótulajdonosokat egyaránt -, hogy az elmúlt időszakban nagy érdeklődést kiváltó utcavégi balatoni lejárókkal kapcsolatos iszap és nádas problémák megoldásának érdekében – kezdeményezésünkre – 2025. április 10.-én egyeztető tárgyalásra került sor.

Ezen képviseltette magát a Balaton tó kezelője, a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság Balatoni Vízügyi Kirendeltsége, a Balaton Felvidéki Nemzeti Park, valamint a nádasokkal kapcsolatos hatósági engedélyezési ügyekkel foglalkozó Veszprém Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály Természetvédelmi Osztálya.

A megbeszélés során ismertetésre kerültek a lakosság, valamint a nyaralók részéről is jogosan felmerült, a strandolást akadályozó iszap lerakódásokkal, valamint nád terjeszkedésekkel kapcsolatosan felmerült problémák.

A problémák megvitatása nem csak általánosságban történt meg, hanem konkrét utcavégek esetében is meghatározásra kerültek azon feladatok, melyek a hatályos-, valamint a tervezett szabályozás alapján elvégezhetőek.

A lehetséges intézkedéseket a jelenleg hatályban lévő „Zamárdi vízpart-rehabilitációs szabályozási követelményekkel érintett területének lehatárolásáról és vízpart-rehabilitációs tanulmánytervének elfogadásáról” szóló 5/2005. (III. 10.) TNM rendelet, valamint a nádminősítési térképek figyelembevételével történtek. Itt szeretnénk megjegyezni, hogy a jelenleg hatályos TNM rendelt módosítása folyamatban van, és az általunk jelenleg ismert változtatások figyelembevételére vonatkoznak táblázatunk utolsó, várható jövőbeni lehetőséget ismertető oszlopai.

Az egyeztetés végeredménye jelen tájékoztató mellékletét képező táblázatban került rögzítésre. Az abban foglalt helyeken vegetációs időszakon kívül engedély alapján a nádastérképen feltüntetett határakon túlterjeszkedett nád és annak az iszapban található gyökérzónája kotrással történő eltávolítására nyílik lehetőség. 

Zamárdi Város Önkormányzata a 2025. évi jóváhagyott költségvetésében fedezetet biztosított fentiekben ismertetett munkálatok elvégzésére. Az engedélyeket a Polgármesteri Hivatal részéről 5 éves időtartamra kértük meg, ezzel lehetővé válhat, hogy azon területek esetében, ahol a jelenlegi jogszabályok még nem engednek beavatkozásokat, vagy a 2025. évre előirányozott költségek nem fedezik az elvégzendő munkálatok költségeit, a későbbiekben a munkálatok elvégezhetőek legyenek.

Zamárdi Polgármesteri Hivatal

Beruházási és Városüzemeltetési Osztály

Zamárdi Város Önkormányzata
Polgármesteri Hivatal

Cím:
8621 Zamárdi Szabadság tér 4.

Ügyfélfogadási rend:
Hétfő: 8:00-12:00
Szerda: 8:00-16:00
Péntek: 8:00-12:00

+36 84 348 400

+36 84 348 711

+36 84 349 137 (fax)

titkarsag@zamardi.hu

Polgármesteri Hivatal elérhetőségei ügyrendek szerint.

Az alábbi elérhetőségeken van lehetőség általános információ kérésre.

Adóbehajtáshoz kapcsolódó ügyek:
zamardi.adobehajtas@t-online.hu

Beruházás, városüzemeltetés:
zamardi.muszak@t-online.hu

Építésügyek:
zamardi.epitesugyek@t-online.hu

Építményadó:
zamardi.epitmenyado@t-online.hu

Idegenforgalmi adó:
zamardi.idegenforgalmiado@t-online.hu

Iparűzési és telek adó:
zamardi.iparuzesiado@t-online.hu

Kereskedelmi és szálláshely ügyek:
zamardi.igazgatas@t-online.hu

Közterület foglalással kapcsolatos ügyek:
zamardi.kozterulet@t-online.hu

Hagyatékkal kapcsolatos ügyek:
zamardi.nepesseg@t-online.hu

Szociális ügyek:
zamardi.szocialis@t-online.hu